خانه / بازی ها / سازندگان Sonic Forces درباره چالش‌های ساخت و توسعه بازی صحبت می‌کنند

سازندگان Sonic Forces درباره چالش‌های ساخت و توسعه بازی صحبت می‌کنند

سازندگان Sonic Forces درباره چالش‌های ساخت و توسعه بازی صحبت می‌کنند

پس از انتشار موفقیت آمیز بازی Sonic Mania که بازی‌بازان را به عصر و دوران طلایی و کلاسیک خارپشت محبوب ما، یعنی سونیک می‌برد، حال، باید منتظر عنوانی جدید با نام Sonic Forces باشیم که در دنیای نوین سونیک جریان دارد و مکانیک‌های گیم‌پلی نوآورانه و زیادی را به بازی‌بازان و طرفداران سری معرفی می‌کند. به تازگی با سازندگان این عنوان مصاحبه مختصری انجام شد است و اطلاعات جالب و مفیدی از این مصاحبه به دست ما رسیده که می‌توانید آن‌ها را در ادامه مطلب مشاهده مطالعه نمایید.

این روز ها هر استودیوی بازی‌ساز و موسسه ناشری پس از اتمام مراحل ساخت بازی خود به این فکر می‌کند که آیا از کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ پشتیبانی شود یا خیر. کنسول ترکیبی موسسه نینتندو به دلیل این که از هر نظر منحصر به فرد است و کنترل ها در آن متفاوت از هر کنسول دیگری است، باعث شک و تردید سازندگان از نسخه مخصوص آن می‌شود. به تازگی با رئیس استودیوی سونیک تیم، یعنی آقای Takashi Iizuka، تهیه کننده بازی Sonic Forces، یعنی آقای Shun Nakamura، کارگردان بازی، آقای Morio Kishimoto، برنامه نویس ارشد بازی، آقای Hiroki Tokunaga و طراح هنری بازی، آقای Yoshitaka Miura مصاحبه ای انجام شده است.

در همان ابتدای کار از سازندگان بازی سوال شد که آیا برنامه ای برای انتشار بازی روی کنسول نینتندو سوییچ دارند یا خیر. آقای Iizuka به این سوال پاسخ جالبی داد و گفت تیم سازنده بازی کاملا نسخه سوییچ را از ابتدای کار در ذهن داشته و حتی موقعی که بازی‌بازان نامی از کنسول نشنیده بودند و اطلاعی از آن نداشتند، آن ها روی این نسخه کار و فکر می‌کردند. یکی از چالش های بزرگی که تیم سازنده برای آماده کردن پورت نینتندو سوییچ بازی Sonic Forces داشته، همان موضوعی است که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد. تیم سازنده بازی موقع متقریبا و تعیین شده‌ای برای آماده کردن بازی داشتند و از آن طرف باید روی سخت افزاری کار می‌کردند که نمونه آن را در قبل ندیده‌ بودند و برایشان بسیار عجیب بود. بنابراین، آن ها هیچ درک کاملی در مورد توانایی ها و قابلیت های نینتندو سوییچ نداشتند و کار برایشان بسیار سخت بود.

در طرف دیگر، موضوعی که باعث می‌شد توسعه بازی روی هر کنسول و پلتفرمی راحت باشد، استفاده تیم سونیک از موتور داخلی خود، یعنی Hedgehog Engine 2 بود. موقعی که تیم سونیک سرانجام با سخت افزار و قابلیت‌های کنسول نینتندو سوییچ آشنا شدند، توسعه بازی روی این کنسول به وسیله موتور Hedgehog Engine 2 بسیار راحت تر شد. پس از این، تیم سازنده برروی پروژه خود کنترل کامل داشت و آن ها از ابتدا می‌دانستند که نسخه نهایی پروژه به چه صورت خواهد بود. با این که رزولوشن اجرایی بازی ممکن است در هر پلتفرم متفاوت باشد، اما شکل کلی بازی و حس آن برروی همه پلتفرم ها کی بوده و خیلی اهمیت ندارد روی چه پلتفرمی به تجربه بازی بپردازید.

البته این نکته واضح است که توسعه بازی روی کنسول نینتندو سوییچ پس از اتمام کار اصلی ساخت نسخه‌های دیگر آغاز شد. موقعی که نسخه های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان در مرحله آلفا بودند، تیم سازنده در نقطه ای قرار داشت که تنها می‌توانست یکی از مراحل مشخص شده‌ی Sonic Forces را روی سوییچ اجرا کند. حتی پس از اتمام مراحل اصلی ساخت بازی روی نینتندو سوییچ، تیم سونیک حس می‌کرده که بازی آن طور که باید، خوب نیست و حس قابل قبولی نمی‌دهد. این جا بود که آن ها کلی کار دیگر را در رو به رو داشتند و زیادی از جزئیات این نسخه را در سر جای خود قرار دادند تا در انتها بتوانند بهترین استفاده ممکن را از سخت افزار سوییچ ببرند.

حتی در موقع نمایشگاه E3 نیز تیم سازنده از انتشار سر وقتِ بازی مطمئن نبوده و همیشه یک شک و تردید آزار دهنده در هنگام ساخت پروژه وجود داشته است. اما در آخر، به لطف موتور داخلی استودیو، کارها به خوبی پیش رفت و سازندگان با کنترل کامل، توانستند کار توسعه نسخه سوییچ را به صورت پولیش شده تمام کنند.

آقای Miura توضیح دادند که بازی ابتدا برای پلتفرم رایانه‌های شخصی آماده شد و پس از آن تیم سازنده مطمئن شدند که بازی روی همه پلتفرم ها خوب اجرا می‌شود. اضافه شدن پلتفرم های جدید، کار خاصی را به تیم تحمیل نکرد اما آن ها باید مطمئن می‌شدند که عملکرد نسخه سوییچ نیز به مانند دیگر پلتفرم ها خوب و قابل قبول باشد؛ همین موضوع، چند هفته تنظیمات و کار برروی مسائل فنی را به دنبال داشت.

پس از این آقای Tokunaga اطلاعات دقیقی در مورد نرخ فریم Sonic Forces روی پلتفرم ها داد. با این که بازی روی کنسول های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان با نرخ فریم ۶۰ اجرا می‌شود، اما سخت افزار نینتندو سوییچ نمی‌تواند به این شکل بازی را اجرا نماید. تیم سازنده بازی برای این مشکل، از یک راه حل جالب و خوب استفاده کرده‌ است؛ با این که گرافیک بازی با نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه اجرا می شود، اما کنترل های بازی به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه می باشن تا بازی‌بازان بتوانند خیلی سریع و دقیق به تجربه بازی بپردازند و مشکلی از این بابت نداشته‌ باشند. تیم سونیک تمام تلاش خود را برای استفاده حدبیشتر از سخت افزار سوییچ به کار بسته است و رزولوشن اجرایی بازی نیز روی هر دو حالت متصل و دستی، ۷۲۰p خواهد بود.

آقای Tokunaga در ادامه اشاره می‌کنند که Sonic Forces یک بازی بسیار سریع است و به موقع زدن کلید ها و سرعت بالای واکنش‌ ها و پاسخ ها در آن بسیار مهم تلقی می‌شود. اگر کنترل های بازی نیز به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه بودند، بازی بسیار متفاوت می‌شد و تجربه خوبی برای بازی‌بازان به ارمغان نمی‌آمد.

بازی Sonic Forces در تاریخ ۷ ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ برای پلتفرم های رایانه های شخصی، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد. در دیگر اخبار منتشر شده از این عنوان، می‌توان به تصاویر و اطلاعات جدید بازی Sonic Forces اشاره کرد؛ جایی که انواع Wispon ور کاربردهایشان توضیح اطلاعات می‌شوند. همچنین محتوای قابل دانلود مجانی Sonic Forces با نام Episode Shadow معرفی شده است. علاوه بر این برای تماشای گیم‌پلی سریع بازی به اینجا مراجعه نمایید.

لینک منبع


درباره Meysam

مشاهده بیشتر

بازیکنان بازی Star Wars Battlefront 2 از کِش برای تقلب استفاده می کنند

طبق جدیدترین اخبار دنیای بازی‌های ویدئویی، بازیکنان بازی Star Wars Battlefront 2 از کش برای …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *