خانه / علم و دانش / رباتیک و هوش مصنوعی / ال جی با توسعه ربات‌های خود به دنبال فرصت‌های تجاری جدید است

ال جی با توسعه ربات‌های خود به دنبال فرصت‌های تجاری جدید است

تکنو نیوز – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

به دنبال معرفی مجموعه ربات‌های ال‌ جی در سال گذشته، این شرکت همچنان به تلاش خود برای توسعه و پیشرفته کردن ربات‌هایش ادامه داده و در CES 2018 از سه ربات کارگر دیگر رونمایی خواهد کرد. این سه ربات جدید ال‌ جی اختصاصا برای اهداف تجاری در هتل‌ها، فرودگاه‌ها و فروشگاه‌ها توسعه پیدا کرده‌اند که بر پایه فناوری‌ هوش مصنوعی و یادگیری عمیق ساخته می‌شوند.

سه ربات  جدید ال‌ جی یعنی ربات خدمت‌گذار (Serving Robot)، ربات حامل  (Porter Robot) و ربات سبدخرید (Shopping Cart Robot) که تحت برند  CLOi (به صورت KLOH-ee تلفظ می‌شود) عرضه شده‌اند، بر پایه ربات‌های نظافتچی (Airport Cleaning Robot)  و راهنمای مسافر (Airport Guide Robot) ال‌ جی ساخته شده‌اند. این ربات‌ها هم‌اکنون در فرودگاه بین‌المللی Incheon کره در حال انجام تست‌های نهایی می باشن تا بعد از آن بتوانند از ماه آینده به هزاران مسافر و بازدیدکننده Pyeongchang کمک کنند. ربات چمن‌زن (Lawn Mowing Robot) و روبات هاب (HUB Robot) ال‌ جی نیز جزوی از خانواده CLOi محسوب می‌شوند. ربات هاب  ال‌ جی به تازگی به صورت آزمایشی در یکی از بزرگترین موسسه‌های مالی فعال بوده و در شعبه‌های بانکی به مشتریان و مراجعه‌کنندگان اطلاعات و خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

هدف ربات‌ خدمت‌گذار، بردن غذا و نوشیدنی برای مهمانان و مشتریان هتل‌ها و سالن‌های هواپیمایی است. آن هم به بهترین روش و در سریع‌ترین موقع ممکن. این ربات می‌تواند غذا و نوشیدنی‌ها را سر موقع تعیین شده و با سینی کشویی خود به مشتریان برساند. این سینی برای راحتی مشتری در برداشتن غذا طراحی شده است. بعد از این که تحویل غذا تایید شد، ربات خدمت‌گذار به صورت خودکار به آشپزخانه برمی‌گردد.

ربات حمل‌کننده برای تحویل چمدان‌ها به اتاق مسافران طراحی شده است و موقع انتظار برای عرضه خدمات در هتل‌ها را کاهش می‌دهد. این ربات همچنین می‌تواند خدمات ورود و خروج را نیز بیان کرده و مبلغ تعیین شده را دریافت کند. با این قابلیت مسافران پرمشغله می‌توانند به راحتی اتاق را پس داده و در کمترین موقع ممکن چمدان خود را به وسیله این ربات به کنار خودروی خود ببرند.

همچنین ال‌ جی با استفاده از قابلیت رباتیک know-how تجربه خرید در فروشگاه‌های برتر را بهبود بخشیده است. با کمک ربات سبد خرید ال‌ جی، خریداران می‌توانند در هنگام قرار دادن محصولات در سبد آنها را اسکن کنند و دیگر نیازی به عبور از گیت‌های حسابرسی نداشته باشند. صورت ربات محصول و قیمت آن را به شما نشان می‌دهد و به همین خاطر دیگر نیازی نیست قیمت را حدس بزنید. مشتریان می‌توانند به وسیله نرم‌افزار گوشی یک لیست خرید درست کنند و ربات با خواندن آن بهترین مسیر برای خرید محصولات مورد نیاز را به شما نشان می‌دهد.

ربات‌های CLOi ال‌ جی در راستای محصولات ThinQ توسعه پیدا کرده‌اند. برند ThinQ مختص محصولات دارای هوش مصنوعی شرکت ال‌ جی است. هردوی برندهای CLOi و ThinQ به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا از فناوری یادگیری عمیق DeepThinQ ال‌ جی بهره ببرند. Song Dae-hyun، رئیس بخش لوازم‌خانگی و تهویه هوای ال‌ جی می‌گوید: ربات‌ها قطعات موتور رشد ال‌ جی در آینده خواهند بود و هدف ما این است که قابلیت‌های ربات‌هایمان را با تمرکز روی بخش تجاری، گسترش بدهیم. در نمایشگاه CES 2018  ما جدیدترین محصولات مفهومی خود را به نمایش خواهیم گذاشت و صنعت خدمات میزبانی را متحول خواهیم کرد. البته ما نگرانی‌هایی که در مورد صنعت اتوماسیون وجود دارد را نیز فراموش نکرده و با فکر، مراقبت و وسواس زیادی به جلو حرکت می‌کنیم.

مطلب ال جی با توسعه ربات‌های خود به دنبال فرصت‌های تجاری جدید است برای نخستین بار در تکنو نیوز منتشر شده است.

لینک منبع


درباره سید محمد باقر حسینی

مشاهده بیشتر

قدیمی‌ترین فسیل‌های زمین فقط سنگ می باشن

خبرگزاری مهر: تحقیقی جدید نشان می دهد سنگ هایی که به عنوان قدیمی ترین فسیل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *